fredag 16 augusti 2013

Dååålig natt

Ungarna har sovit oroligt. Theodor blev förkyld inatt och vaknade minst en gång i halvtimmen och grät att man skulle komma och snyta honom. Wilma vaknade halv tre och började springa upp ur sängen. En timme höll hon på ungefär innan hon somnade om. Sen vaknade hon av Theodors "snyt"-gråt 06:20 och tyckte att det var morgon då. Utöver det har jag haft svårt att hitta en bekväm sovställning inatt och vaknade med ont i nacken/axeln och lite förkylningskänningar i halsen... Wilma är lite hes idag också. Nu får vi bara hoppas att det inte är någon influensa på gång här! Theodor börjar dagklubb på tisdag och jag ska på bröllop imorgon så vi vill inte bli sjuka!
Hade ju tänkt mig lite shopping idag men det lutar nog mot att vi skippar det och tar det nästa vecka istället. Men ungarna är inte alls tröttare än vanligt och Theodor tjatar redan "vart ska vi fara ida" så får nu se. Inga butiker öppnar före 10 ändå så har någon timme på mig att bestämma hur vi ska göra.
Som pricken på i fick jag börja morgonen med två kakkablöjor varav den ena läckt ut i pyjamasen. Fantastiskt...

Och så några ord till bebisen: Du skulle bara våga komma ut idag!
Jag har blivit otroligt bortskämd med hela nätter märker jag, men att föda barn efter en sån här natt är ingenting jag vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar