fredag 12 juli 2013

Rådgivningsbesök v.33

Rådgivningsbesök idag igen. Men nästa gång blir först om 2,5 veckor så får lite längre paus nu. Allt bra med oss båda. 3,5kg viktuppgång, hjärtslag på 138, sf mått 29. Och vet ni vad, igår tyckte jag att bebisen sparkade i sidan vilket aldrig brukar ske och nu visade det sig att han har vänt sig med huvudet neråt! Är SÅ lättad nu måste jag säga. Det har varit ett ganska stort stressmoment för mig. Trodde aldrig att han skulle vända sig efter att ha legat med huvudet uppåt i många månader. Nog för att barnmorskan kan ha känt fel men jag väljer att tro på henne. Nu far hon på semester så det blir vikarie de kommande två besöken. Lite trist men hon kommer tillbaka före beräknat datum i alla fall.
Tänk att han har vänt på sig! Fantastiskt:) Kommer att ha en bra dag tack vare det här vad som än sker.

Ikväll får vi en farbror från Åbo på besök. Hemlagad pizza står på menyn och jag längtar så efter det. Ska bli gott! Imorgon ska vi på namngivningsfest och det är väl allt vad vi planerat in den här helgen.

Igår plockade jag fram alla små babykläder och vek in dem i lådor. Blev lite trångt och uyspritt men det får duga. Nu är det gjort i alla fall. Började packa bb-väskan lite smått också när jag en gång hade fram kläder som ska på lillebror sen när vi kommer hem. Vill ha med bb väskan sen när vi far på semester för annars vill han säkert ut i Helsingfors. Tar inte så mycket utrymme i bilen. 2,5 veckor har jag på mig att få den packad. Ingen brådska, men får nog inse att det inte är så mycket kvar av den här graviditeten! Speciellt inte nu när man får säga att det är ungefär 1,5 månad kvar! Det låter inte alls mycket...

1 kommentar:

  1. Vad skönt att han vänt sig! Vändningsförsök lär inte va speciellt trevligt att va med om.

    SvaraRadera