onsdag 17 juli 2013

Obehagligt...

Var med om en riktigt otrevlig händelse idag när vi lunchade på stan. Det var några andra barn där förutom mina och jag hörde att en flicka i femårs åldern hade sparkat till en annan flicka. Om det var avsiktligt eller inte framkom inte. Theodor och Wilma fick leka efter maten. Där fanns en liten lekstuga men lite leksaker i. Jag gick dit för att kolla att allt var bra med dem och ser då att den femåriga flickan står där med två jämnåriga pojkar och slår Wilma på huvudet! Hon stampade också i golvet för att skrämma Wilma. Wilma stod bara där och såg helt oförstående ut. Jag sa åt femåringen på finska att så får hon inte göra. Wilma tog med en leksak därifrån och ville inte leka inne i huset mera utan kom och satte sig på golvet bredvid bordet istället. Fastän nu ingen blev skadad så blev jag riktigt illa till mods. Hur kommer man på att man ska slå på en som är så liten som Wilma?! Ångrar nog lite att jag inte sa till mamman vad hennes dotter gjorde. Men tidigare när hon sparkade en annan flicka så satt mamman bredvid och sa eller gjorde inget åt saken.
Har tidigare inte varit med om att någon som är så gammal har gett sig på mina barn. Visst har Theodor hamnat i strider vid öppet dagis, men då med jämnåriga och det ligger alltid en orsak bakom. Det här blev bara obehagligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar