söndag 7 juli 2013

Allergi?

Jag tror jag har blivit överkänslig mot katter nu som gravid. Tidigare har jag inte haft något problem med det men nu de två senaste gångerna vi varit hos svärmor så har min näsa börjat rinna, ögonen klia, halsen klia och så nyser jag konstant. Trodde först att det är någon växt som utlöser det men nu börjar jag nog tro att det är katterna som ligger bakom det. Blir att köpa hem någon allergimedicin att äta när vi ska dit de kommande veckorna. Inte roligt att vara när man mår såhär inte. Man brukar väl bli mindre allergisk när man är gravid, men inte jag tydligen. Hoppas att det försvinner efter förlossningen, annars blir det jobbigt. Vi är ändå ganska ofta hos svärmor och jag kan själv tänka mig att ha katt någon gång i framtiden.

Någon annan som blivit överkänslig mot något under graviditeten?

1 kommentar:

  1. Jag blev känslig mot pollen (eller något liknande) när jag var gravid. Vid rådgivningen sa de åt mig att man inte ska ta antihistamin-tabletter när man är gravid, så jag fick klara mig men nässprayer. Ja är normalt laktosintolerant också, men när jag var gravid kunde jag dricka mjölk som vanligt! Hoppas din allergi går över sen! :)

    SvaraRadera