torsdag 20 juni 2013

Torsdag

Frukost en regnig midsommaraftonsaftonsmorgon. Och vi har nyss dödat frukostmyran. Varje morgon är det en sockermyra som kryper upp på bordet.
Det känns mycket bättre idag redan från morgonen. Det blir säkert en bra dag!

Men den här lillasystern i huset är inte så lätthanterlig nuförtiden. Skrev om bilvägrab igår. Utöver det har hon börjat vakna på natten och skrika där runt ett. Hon som sovit hela nätter i över ett halvår nu. Får se hur det blir sen på lördags natten när jag och Robib ska sova borta från ungarna... Hon har börjat krångla med dagssömnen också, tydligen. Och så är det nog ett tiotal "lägga sig ner på golvet och skrika"-utbrott per dag. Som andragångsförälder så vet jag att det går över som tur är. Men jag kan säga att sluta med nappen på natten inte alls känns aktuellt nu när hob redan är så upp och ner. Änni mindre lockar det att byta till växa säng. Kanske blir så att vi har två napp-barn på samma gång i alla fall fastän vi vill undvika det. Hon verkar ha tillräckligt med kris redan. Och jag kan säga att den jobbigaste åldern är precis den hon befinner sig i nu. Åtminstone tyckte jag så med Theodor när han fick sitt ettårs-trots. Men som sagt, jag VET att det går om nu. Förhoppningsvis före lillebror gör entré...

På lördag ska vi till en sommarstuga med kompisgänget. Barnen får vara hos sin fammo. Ska bli så roligt att träffa alla! Har nog blivit en tradition att ha "villafest" med kompisgänget en gång per sommar:) På midsommar ska vi vara hos svärmor och grilla, och idag ska vi hem till mina föräldrar:)

2 kommentarer: