torsdag 27 juni 2013

Rådgivning

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när vi cyklat halva vägen till rådgivningen och molnen bestämde sig för att dumpa allt regn på en gång. Sökte skydd under ett träd tills trädet började läcka igenom allt för mycket. Sen var det bara att cykla på. Genomblöta byxor fick jag. Ungarna höll sig torra med regnkläderna medan jag konstaterade att min vattentäta jacka inte är vattentät. Åskan dundrade runt oss också.
Vid rådgivningen var allt bra med mig och bebis, förutom att han ligger fel väg då. Men han hinner nog vända på sig ännu. Fick hemläxa att följa med hur han rör sig där inne. Om 4 veckor ska han ha vänt sig, annars blir det vändningsförsök. Sockerbelastningen fick godkänt med god marginal.
Efteråt lekte vi i väntrummet så det värsta regnet skulle avta och cyklade sen hem utan att få så mycket som en droppe regn på oss. Men det gick långsamt. Theodor hade tydligen förlorat alla sina krafter på uppförsbacken vid rådgivningen så det gick i långsam promenadtakt. Nå nu är vi hemma och hungriga så vi ska värma lite mat åt oss.

1 kommentar:

  1. Hej
    Hur mår ni?
    Ledsen att jag varit lite frånvarande. Det är så jäkla mycket med allt just nu :/

    Tänk, det är inte så lång tid kvar tills det blir bebis nu!!! Gud så spännande!
    Hur mår du? Går graviditeten bra? Förutom att liten ligger vänd åt fel håll? Hoppas han vänder sig rätt av sig självt. ska hålla tummarna :)

    Kram på er

    SvaraRadera