onsdag 19 juni 2013

Mitt i veckan

Wilmas feber försvann nog inatt utan hjälpmedel. Verkar nog bara ha varit en snabbis. Kanske för mycket sol(? Kan man få feber av det?) eller kanske en tand på gång. Hon är inte alls förkyld mera men dregglar mycket så tror nog att det är hörntänder på gång. Sen om febern beror på det är en annan sak.

Vi håller oss till lite lugnare aktiviteter idag i alla fall. Tvättar kläder och vilar. Jag kommer inte ihåg att jag skulle ha varit såhär trött när jag väntade Wilma. 10 timmat sömn per natt är tillräckligt men inatt blev det bara 8 så nu är ögonlocken tunga redan! Får nog ta mig en tupplur sen när Wilma tar sin efter maten. Vet att järnvärdet inte är lågt men finns det något annat man kan ha brist av som orsakar trötthet? Eller är det bara vanlig graviditetströtthet som jag får vänja mig vid...

Annars, har ni något tips på hur man får en 16 månaders att hållas nöjd i bilen? Förut gick det hur bra som helst och hon somnade lätt. Nu är det skrik redan efter någon kilometer och det enda som hjälper är om jag påtar henne på huvudet, inte den bekvämaste eller krockvänligaste ställningen för mig. Om hon får ha min börs så hålls hon nöjd en liten stund. Hoppas att det går om snabbt! Tror att det strular för att vi slutade med nappeb på dagen och att vi inte åker bil så ofta. Dessutom är det ny bil så kanske hon inte känner sig riktigt bekväm med den ännu?

2 kommentarer:

  1. Vi hade samma problem med Leo vid samma ålder, vi svängde stolen så han fick sätta rätt väg, fast han var för liten, å de hjälpte... Inte ett skrik sen de... Man får väl bättre syn om vad som händer när man sitter rätt väg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill helst ha henne bakåtvänd tills hon är 5 så hoppas att det går om av sig själv. Annars får väl jag flytta till baksätet för då e hon nöjd, men lagon roligt att sitta där...

      Radera