måndag 10 juni 2013

3års besiktning

Rådgivningstanten blev lite förvånad när hon såg att jag var gravid (fastän jag nog hade berättat det när vi var dit i våras) och ännu mer förvånad när jag sa att det är under tre månader kvar. Fick dra samma visa igen att jag alltid har liten mage som gravid men får helt normal+ stora barn i alla fall.
Theodor är 98cm lång, längdkurvan hade sjunkit lite, och 14,7kg tung med kläder på. Perfekt vikt/längd förhållande. Allt bra med honom annars också. Huvudet växer bra nu också. Ska kolla synen närmare i höst för han tappade koncentrationen efter mer än en halvtimme där. Men vi lär nog springa dit ganska ofta i höst med bebisen. Bokade tid till Wilmas 1,5års kontroll på samma gång. Hoppas att jag får in den veckans rådgivningsbesök för min egen del på samma gång. Blir mycket mycket spring ditåt i augusti framåt. Theodor börjar högst antagligen dagklubb där då två gånger i veckan och jag ska till rådgivningen varje vecka tills bebisen kommer, sen en gång i månaden. Skulle vara skönt om vi bodde en km närmare;)

Wilma visade upp sin trotsiga sida vid rådgivningen och la sig ner på golvet och skrek några gånger. Tror att hon var och är trött. Får nog lägga ut henne så småningom. Rådgivningstanten konstaterade att vi säkert har det jobbigare med Wilmas humörsvängningar än Theodors. Sant det.

2 kommentarer:

  1. Känner verkligen igen det där med liten mage. Hade knappt mage med min första och inte nu heller. Folk tror mig knappt när jag säger att jag ska ha en liten till i augusti :) Trotts liten mage så föddes en son på nästan 4 kg och var 53 cem lång liksom ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen samma här! Theodor var över 4kg och 52cm så liten var han ju inte;)

      Radera