onsdag 29 maj 2013

Varmt, varmare...

Gårdagen bestod av öppet dagis besök, kaffe på stan med vänner, lekparksbesök med samma människor, bilprovning och så butiksbesök. Köpte bl.a. presentpapper, kallpressad kokosolja (tänker använda det istället för solkräm) och en massa såsingredienser som jag aldrig köpt förut. När vi fått ungarna i säng så lagade vi mat åt oss, jag och gubben. Det blev nöt innerfilé, choronsås med räkor, stekta grönsaker, sparris och franskisar. Fastän såsen var väldigt krånglig att laga så blev det riktigt gott! Men min magsäck var tydligen av modell mindre igår för jag orkade inte äta mycket. Kommer absolut att laga choronsås igen! Supergott.

Idag ska vi till öppet dagis. Kan tänka mig att ingen annan kommer dit när vädret är så fint men man kan få för mycket sol också så vi far nog nu på förmiddagen. Igår höll vi nog på att stryka med allihopa i vår luftkonditioneringsfria bil. Men vi har sikte på några intressanta bilar så får se när något köp blir av.

Vi steg upp så tidigt idag så tror faktiskt att vi tar den tidigare bussen till stan idag! Skullr säkert vara bra dag för strandhäng men såklart så har småttingarna gått och blivit förkylda...

Tänk att sommaren redan är här och att det varit så otroligt härligt väder de senaste veckorna! Och jag har inte alls samlat på mig vatten ännu så kanske jag ska överleva sommaren som höggravid(som jag för övrigt får kalla mig redan nästa vecka!):) Det blir nog bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar