torsdag 23 maj 2013

Nerverna

Det är inte ofta som mina nerver inte räcker till nuförtiden. För det mesta flyter det på bra, så också idag ända tills lillfröken kom på att hon inte skulle sova mer efter två dagslurar på sammanlagt 15 minuter. Jo, ni läste rätt. Hon har sovit 10 minuter + 5 minuter idag och varit vaken sen sju. Igår sov hon sammanlagt tre timmar, 165 minuter mera än idag. Ni kan kanske tänka er hur roligt det är att vara nära henne just nu. Theodor är också trött så han gnäller också en del. Och Robin kommer hem först runt 18. Bättre än igår, närmare 19, men det blir väldigt långa dagar för mig att vara ensam med barnen. Och nu dessutom två dagar i rad...

Idag vid öppet dagis så var det igen en som jag ser varje vecka som först nu insåg att jag är gravid. Så man kan väl konstatera att jag börjar se gravid ut nu då. Förvånar alltid människor omkring mig när jag säger hur långt gången jag är och andra mammor börjar alltid jämföra hur många veckor gravida de var när de hade samma storlek som jag har nu. Oftast i vecka 10-15.

Köpte hem lite pysselmaterial från stan idag så vi får pyssla ihop lite somriga dekorationer till Theodors kalas, men tro mig, just nu med trötta ungar vill jag inte börja med något sånt. Köpte också hem tortillaingredienser för fick idag veta att vi imorgon får besök söderifrån:) Så inget sy-lan för mig den här gången. Kanske lika bra för jag har varit ganska slut på kvällarna nu. Vet inte om det bara är gravidrelaterat eller om jag håller på att bli sjuk. En gravidtelaterad krämpa jag har nu som då (och just nu) är halsbränna. Märker mest av det vid stress men också om jag dricker mycket kolsyrat. Mindre trevligt men klarar mig nog bra utan medicin mot det så ska väl inte klaga.

Nu blev det en massa svammel men det hjälpte till att fixa lite mera nerver åt mig så tack tack!

2 kommentarer:

  1. Du ska få se att hon sover länge i morgon istället! <3 mamma-mommo

    SvaraRadera
  2. Rå potatis kan hjälpa mot halsbränna. Hjälpte i alla fall åt mig :)

    SvaraRadera