tisdag 14 maj 2013

I väntan på mat

Nyss hemkomna från små&stora. Wilma somnade i vagnen och sover ute. Vi andra väntar på att äggen ska svalna så mycket att smöret inte smälter när vi ska göra äggsmör till karelska pirogerna. Sen ska vi ut till lekparken. Så här fint väder ska man ta vara på! Kanske inte så soligt men varmt. Wilma får äta i lekparken om hon inte vaknar före vi ska dit.
Har en del annat jag ska hinna med idag också. Bl.a. veckohandla. Men det kommer inget Holby City avsnitt idag så jag har en timme mer på mig att få det städat här;) Robin blev förvånad över hur mycket jag hunnit städa igår och innan jag gick och la mig så städade jag hela hjälpköket. Ibland så finns städmotivationen där, speciellt när det syns så bra resultat;)

3 kommentarer:

  1. Hur gör du äggsmör? Vi smälter smöret när vi gör äggsmör till piroger :) Tips: skölj de varma äggen under kallt vatten så svalnar de snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sköljde av äggen under kallt vatten, skalade, mosade, väntade att det skulle svalna mera, la till smör och lite majonäs. Klart:)

      Radera
  2. Smältost istället för smör är också gott i äggsmör! mamma-mommo

    SvaraRadera