söndag 26 maj 2013

Gårdsarbete

Avnjuter en välförtjänt bulle och ett glas iskall Cola. Jag och barnen har varit ute hela förmiddagen. Först lek i sandlådan medan jag drack en kopp té bredvid på de nya bänkarna som blivit fixade till gårdslekparken (sim för övrigt nu bara består av en sandlåda efter att de tog bort gungorna och rutchbanan). Sen tog jag på trädgårdshandskarna för första gången i år och tog tag i framsidan av vår gård. En massa björkbörjan, barrträdsbörjan, maskrosor, gräs och annat ogräs tog upp en stor del av prydnadsstenarna och grusområdet. 1,5 timme och några blåsor i händerna senare så ser det rätt så bra ut där. Bara jag får gubben att klippa gräsmattan så blir det riktigt bra! Får ta tag i baksidan av gården när solen hittat dit föe bland myggor fungerar jag inte. Blev ganska slut av allt arbete så nu känns det väldigt skönt att ligga på soffan och vila medan Wilma sover ute.

Den här helgen har varit väldigt innehållsrik! Var igår säker på att det var söndag. Tog flera timmar innan jag kom på att det faktiskt bara var lördag! Såna överraskningar är trevliga:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar