måndag 13 maj 2013

Bort med vintern

Nu är alla vinterkläder och vinterskor undanlagda. Bättre sent än aldrig. När jag i lekparken började överväga att ta av min långärmade tröja så insåg jag att jag nog bedömt vädret lite fel när jag la på mössor, vantar och vindtäta kläder på ungarna. Genomsvettigt blev det men roligt hade de ändå. Theodor drack flera glas mjölk när vi kom in och klagade sedan på ont i magen. Börjar nog tro att han är laktosintollerant så nu ska vi testa med laktosfri mjölk och se om det blir mindre kladdigt i blöjan. (Nog för att han varit duktig och kakkat i wc de senaste dagarna:))

Nu är tamburen städad. Grundligt. Tänkte ta ett rum åt gången fram till helgen så får vi komma hem till ett städat hem sen på söndag. Det är ju alltid trevligt! Myrsituationen har lugnat ner sig och jag har bara sett två idag. Märkte dock att vi har tusentals spindlar under verandan... Hur får man bort dem då? Och så hittade vi en massa myror bredvid verandan också. Kryprik bakgård...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar