tisdag 2 april 2013

Trotsig tisdag

Började den här veckan med en god natts sömn och vaknade utvilad imorse. Kokade gröt för något annat hade vi inte hemma. Tror inte att skåpen någonsin gapat så tomma som nu! Igår skulle jag baka scones för ingredienser till det har man alltid hemma. Mjölk fivk jag låna av grannen. Mjölet räckte precis till. Saltet var nästan slut. Bakpulver räckte precis till en halv sats scones och sista bakplåtspappret blev använt. Fick ihop två bröd och så en smarrig rabarberkräm på det. Nästa sommar ska jag göra likadant som ju och frysa ner myckey mycket rabarber. Det är ju så gott och användbart! Och så doftar det sommar:)
Vi var till små&stora idag men fi var inte alls så många som vi brukar vara. Theodor gick båda vägarna så nu har han varit så gnällig och trotsig så mina nerver minskat med hälften. Vi har varit bortskämda med en unge som inte trotsar så mycket. Mest trots var det vid 1,5år. Wilma trotsar redan, eller vad man ska kalla det. Kastar saker i golvet hela tiden, matvägrar ibland och sitter då med ihopknipen mun och skakar på huvudet alternativt kastar maten i golvet. Tror att flickor är svårare än pojkar. Får ta en lillebror till näst då;)

Hur som helst, ikväll måste måste måste vi till butiken. Som tur är så har vi en färdig lista på allt som ska inhandlas:) Underlättar verkligen! Får se om vi tar oss till öppet dagis imorgon. Åtminstone på torsdag far vi dit men kanske också imorgon. Känner för att träffa folk:) Ska väl passa på nu när vi faktiskt är friska! Och jag njuter!

2 kommentarer:

  1. Scones är så bra, för precisi som du säger så brukar man ha alla ingredienser hemma! Vill du dela med dig av ditt recept? Har ett från högstadiet, men där ska man inte ha i någo mjölk..

    Trotsande barn är inte direkt kul, men det hör väl till. Sedan kan jag tycka att det är sjukt intressant hur olika barn kan vara. Vi har äldre flicka och yngre pojke, med knappt två års åldersskillnad. De har uttryckligen varit som natt och dag och är ännu i denna dag skolelev och blivande förskolebarn.

    Kan man "läsa mellan raderna" i ditt inlägg? Går ni och funderar på en lillebror? Hur många barn önskar ni få?

    Hoppas ni får en skön Turkiet-resa =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det scones receptet jag använder är också med mjölk i. 8dl mjöl, 4tsk bakpulver, 1tsk salt, 100g smör och3dl mjölk tror jag att det är.

      Nog vill vi ha en till unge i framtiden. Sen kanske jag nog är klar med barnfödandet. Två barn känns lite lite tycker jag som själv har fyra syskon.

      Radera