måndag 8 april 2013

Städmotivationen

Redan igår kväll kände jag på mig att jag kommer att ha städmotivation idag. Och rätt hade jag. Har redan hängt upp en maskin tvätt och lagt igång en till. Lagt in tena kläder i skåpen. Plockat i diskmaskinen och ringt till bussbolaget och frågat en grej angående busskortet mitt. Ungarna har såklart fått i sig frukost och rena kläder på också. Har hunnit eller orkat med mycket mera än en vanlig dag. Har kanske sovit tillräckligt mycket i helgen:) Normalt brukar måndagar vara sega men här började den inte så den här veckan.
Idag ska jag städa mera och efter maten far vi ut och leka. Måste kanske till butiken ikväll om inte Robin far via butiken på hemvägen och köper något till ikväll. Att veckohandla på måndagar undviker vi oftast. Är alltid så mycket folk!
Imorgon far vi säkert på små&stora. På onsdag till öppet dagis och till banken. Tänkte ha så roligt som att prata försäkringar! Tänker byta försäkringsbolag och skaffa en livförsäkring åt mig. På torsdag är det tänkt att mina föräldrar ska komma hit och sen ta med Theodor hem till dem och så far vi och hämtar honom i helgen. Och vet ni vad, på lördag ska jag till frissan! Vågar knappt skriva det här men senast jag var och klippte mig var 2011. Men till mitt försvar så sparar jag långt hår och har inte färgat det så ingen halvmeters utväxt i alla fall;) Ska bli kul att träffa min favoritfrissa:D
Det var veckans planer det. Låter helt bra i mina öron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar