torsdag 4 april 2013

Förberedelser

Hela dagen har vi spenderat någon annanstans än hemma. Först på öppet dagis där vi idag träffade en massa människor. Sen på stan där vi inhandlade både det ena och det andra. En dyr tur till apoteket blev det. Köpte någon slags magtabletter som ska fungera både i förebyggande syfte och sen i högre dos lindrande om man faktiskt blir magsjuk. Nytt preparat men det var det enda de hade att erbjuda åt våra ungar om de blir sjuka. Dåligt utbud på just det apoteket eller finns det faktiskt inget? Nässpray köpte jag också hem åt ungarna till flygresan. Lite kläder åt mig, skor åt Theodor, små askar med russin/torkade frukter och smoothie till flygresan, simblöjor, näsdukar och en ryggväska åt Theodor fick jag också med mig hem. Kom hem med buss, lagade mat och åt den innan vi for iväg till grannarna på kaffe. Sen hem igen och ungarna i säng. Vår dag i ett nötskal.

En lite mindre trevlig bussfärd var det idag. Busschauffören körde hackigt och dörren var öppen ibland när han körde iväg. Men det som förvånade mig mest var när en pappa kom in i bussen, parkerade vagnen och sen gick och satte sig en bit bort fastän bussen körde iväg med dörren öppen! Alltså dörren vid barnvagnarna... Bromsarna var förstås på, men ändå! Eller är det jag som är hönsmamma?

2 kommentarer:

  1. Så kan det ju inte vara.Det är din plikt att anmäla det skedda till bussbolaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har gjort det förut men de gör inget åt det. Finns så få som vill köra buss...

      Radera