tisdag 9 april 2013

Flygrädd

Vår efterlängtade Turkiet-resa närmar sig och jag får ont i magen bara av att tänka på det. Orsak? Flygrädsla. Har flugit en gång när jag var åtta. Inga problem eller trauman alls då. Tur och retur Kronoby-Helsingfors. Tog inte ens en timme dit och lika snabbt var man tillbaka. Och jag var som sagt åtta år. Även om jag inte är så jätte gammal nu så är det 14 år sedan. Vet inte riktigt hur jag ska bota den, men den är åtminstone inte så stark att jag ställer in resan;) Det går säkert bra när jag väl sitter på planet men när jag tänker på när planet börjar röra på sig och sen lyfter så börjar jag må riktigt illa. Usch. Får hoppas att unharna kräver så mycket uppmärksamhet att jag inte hinner märka att jag sitter i ett flygplan;) Theodor kommer att gilla att fluga tror jag. Tur att det ännu är en tid kvar innan vi åker så jag hinner försöka bota rädslan(eller göra den värre. Vem vet?!).

3 kommentarer:

  1. Vi har flugit två gånger till Side med Olivia och jag är så flygrädd att jag nästan kräks, mitt tips är att kolla på flygvärdinnorna om det blir turbolens, ser dom lugna ut är det alltså inget ovanligt.

    Man kan också landa ett plan utan fungerade motorer (jag har gått en kbt-behandling) ;)

    Det värsta är egentligen bussresan från Antalya till side.. Ungarna är trötta, bagage ska hämtas och rätt buss ska hittas ;)

    Ha en toppenresan och glöm inte att pruta på alla kläder/skor ni köper. Va oförskämd! :)

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå bra!
    Försök fokusera på något annat. Ta med dig något roligt tidsfördriv. Spela yatzy eller något resespel?! Eller drick dig full ;) Haha...nä skämt å sido.
    Vet du VAD det är som gör dig flygrädd???
    När är det ni åker?

    SvaraRadera