fredag 15 mars 2013

Fredag:)

God fredags morgon! Eller förmiddag?
Wilma började prata när Theodor for på sin lilla resa. "Tåtå båtta" (Theodor borta) konstaterade hon första morgonen han var borta. "Tutte" (tutten=nappen), "Oj" används också mycket nu. Hon förstår mycket, tycker jag. Om man säger att vi ska byta blöja så går hon till "skötrummet", hon hämtar bollen, dockan osv. om man ber henne. Hon pratar i "telefon"(pusselbitar, napp-kedja, duplo-klossar osv.) hela tiden.
Hon vaknar oftast 17 minuter över 7 på morgonen. Sover två pass ute i vagnen utanför köksfönstret. Hon springer omkring över allt nu! Och hon har blivit 13 månader.

Nog om det.
Idag ska vi städa lite, packa, få upp vårgardinerna (jo, jag har ännu julgardiner i köket...) och vänta på att far i huset kommer hem. Då ska jag laga mat, vi ska äta och sen far vi till mina föräldrar. Pratade med Theodor i morse och han lät nog riktigt glad:) Glad var han också när jag sa att vi kommer dit idag. Jag har aldrig varit ifrån Theodor så här länge men det har gått bättre än jag trodde:) Får nog göra om det här! Nu ska jag äta upp min frukost så jag får tillbaka mina kg som jag förlorade under influensan. Mer än 5% av min vikt for på tre dagar! När jag kommer igång med träningen igen kommer jag att starta från botten. Har ännu inte fått tillbaka någon sån energi som skulle räcka till annat än vardagssysslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar