onsdag 27 mars 2013

Askonsdag?

Jag vet att det heter dymmelonsdag egentligen. Men jag har lärt mig att påskveckan består av "mulimåndan, tränotisdan, askonsdan, skärtorsda, långfreda". Måste väl vara i dialekten man använder askonsdag i påskveckan. Så har vi rett ut det.

Inga tecken på maginfluensa ännu:) Men vi är lite mer förkylda. Det tar jag dock 100 gånger heldre än att spy! Snart ett år sen jag spydde sist och har inga planer på att göra det ännu på en lång tid framöver! Om 10 timmar så får jag nog börja andas ut. Hatar den här ovissheten. Spyr vi alla här om en timme eller inte?! Men vi ska hoppas att vi hålls friska. Skulle vara så roligt att fira påsk som planerat istället för att ligga hemma och spy...

Tänker i alla fall förbereda mig på att vi förblir friska och sy Wilmas påskhäxkläder idag sen när hon sover så vi är redo för öppet dagis imorgon om vi är friska:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar