tisdag 5 februari 2013

Flickstorlek vs. pojkstorlek

Köpte ett par byxor åt Theodor från flickavdelningen i storlek 98. Han har normalt 92 men de börjar bli lite små. 98 brukar jag få vika upp lite. Gissa om inte "flickbyxorna" är lite korta! Ungefär som hans normala 92. Lindex heter boven i dramat. Varför ska flickkläder vara mindre?! Jag menar oavsett kön då är barnet 98cm långt när det är 98cm långt. Har flickor en storlek, dvs. flera cm, kortare ben?? Varför krångla till det så här?

Någon annan som noterat det här?

2 kommentarer:

  1. Det har irriterat mig många gånger. När jag köper kläder från lindex köper jag alltid en storlek större än från andra ställen.. Hm:s tunna trikåtröjor (från flicksidan) är det samma sak med. Jag köpte ett par röda byxor åt Hedvig från lindex i storlek 92 (hon har 86 annars) och dom var precis lagom stora nu!
    Madelin

    SvaraRadera
  2. lindex har all kleeda liiti mminder, får jemt taa ein strl stöör en va di annos har. Sarah

    SvaraRadera