onsdag 2 januari 2013

Året hittills

Hoppas att ni alla fått en riktigt bra start på det nya året!

Wilma vaknade klockan kvart före två natten till den första. Och då tyckte hon att det var morgon. Jag som sovit en timme då tyckte inte det. Nästan två timmar var hon vaken innan hon till sist somnade om och jag fick sova tre timmar till. Så de senaste fyra nätterna har hälften innehållit fyra timmar sömn var. I morse så tog hon morgon sex. Tror att hennes dygnsrytm har blivit lite annorlunda efter julhelgen. Ska ha henne vaken lite längre på kvällen så kanske man skulle få sova till sju i alla fall:) Igår gick jag och la mig nio i alla fall så jag fick sova.

Igår kväll så fick vi syskonvagnen såld! Så skönt att ha det ur världen nu:) Och vi fick det vi ville ha för den. Nu har vi mera förvaringsutrymme:) Det är nog det bästa med året så här långt! Idag ska vi in till stan på eftermiddagen. Ska lämna tillbaka strumpbyxor som var trasiga redan i förpackningen (igen!) och handla lite mat. Sen far vi hem med Robin så vi tar bussen bara ena vägen. 

Hur firade vi det nya året då? Ungarna somnade där vid sju. Vi vuxna lagade mat tills svärmor kom hem från jobbet och så åt vi oss proppmätta på jättegod mat! Sen när tolvslaget närmade sig så fick vi problem med champagneflaskan som inte ville öppna sig men i sista stund hann vi hälla upp den i glas så vi missade inte tolvslaget, men det var nog på sekunden;) 

Tvåtusentretton. Undrar vad du för med dig?! Hoppas att det blir ett riktigt bra år. Mild vinter, solig och varm sommar. Hoppas att vi får vara friska och att vi slipper magsjuka!
Jag ska försöka träna två gånger i veckan det här året. Theodor kommer att börja i dagklubben! Wilma kommer antagligen att börja gå och prata mera. Vi kommer också att bo här hela året är det tänkt. Hoppas att vår bil håller ihop hela året. Men vi har inga stora planer för det här året alls, vilket är ganska skönt! Ska bara vara. Tänker inte börja jobba eller något sånt. Robin har kontrakt hela året på sitt jobb. Jag får vara vårdledig ännu lite mer än två år så jag har ingen brådska någonstans. Blir säkert ett år med mycket öppet dagis, vestis och små & stora. Och så får ju ungarna en kusin i år vilket vi ser fram emot:) 

Mål för i år är att få upp tavlorna på väggarna här;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar