onsdag 28 november 2012

Dagen som gick

Känns som en evighet sen vi var till Vestis fastän det var idag! Trevligt där som vanligt och ännu trevligare när bilen var ledig så jag körde dit! Det är lyx det;) Kallt har det varit idag och jag känner mig inte helt som vanligt så en långpromenad i kall blåst kanske inte är att rekommendera. Imorgon ska vi i alla fall till öppet dagis och sen in till stan. Ingen träning för mig idag dock. Vågar inte utmana kroppen på det när jag inte känner mig helt 100. Idag har vi också bakat paj, storkokat åt Wilma och lagat mat till öppet dagis som vi ska ha med imorgon. Sen syjunta och när jag kom hem fick jag skyffla Wilmas mat i burkar. Nu sitter jag ner och kikar på Bonde söker fru medan jag äter lite skinkpaj. Mina händer tycker inte alls om det här vädret! Mina händer tycker inte om något väder alls. På sommaren är det för fuktigt så jag får småblåsor på fingrarna och nu är det för torrt så jag får sprickor i fingrarna. Och om jag behandlar det med något? Ja då blir det samma besvär som på sommaren. SUCK! Ingen lösning i sikte. Just ikväll är det värre än vanligt men annars kan jag nog leva med det. 
Mitt humör är inte det bästa idag, vilket det inte brukar vara på onsdagar konstigt nog.

2 kommentarer:

  1. Prova en hudkräm med mycket KARBAMID i-finns på apoteket,eller Scholls fotkräm för spruckna hälar,innehåller ännu mera Karbamid

    SvaraRadera