tisdag 23 oktober 2012

"Voi he!"

Theodor kläcker ur sig lustigehter lite hela tiden nu. Till exempel "voj he*" och det låter så roligt när han säger det. Lillgammal:) 

Igår såg det ut såhär. Hade nog inte trott att det var SÅ mycket kvar att packa men höll på hela gårdagen tills lådorna tog slut. 

 Det mesta i köket är också nerpackat nu.
 Och igår pillade jag loss alla tusen miljoner kylskåpspoesi ord.
Tavlorna är nere nu också och det känns som att läget börjar vara under kontroll, med undantag av att vi inte har flera flyttlådor och det är oklart om det finns flera vid Clas Ohlson här i Vasa. Enligt deras websida ska det finnas i lagret så jag ska dit och kika idag. I rulltrappa med en barnvagn och en tvååring... Får nu se hur det går då. Ska också till Rax oxh se om de hittat in sked jag glömde där förra veckan. Och så ska jag köpa lite tyg till syjuntan och veckohandla det som vi ska äta fram tills vi flyttar. Och vi vet ännu inte om vi får börja flytta på lördag men jag håller tummarna att vi får det.  Och så ska vi såklart till Öppet dagis, vårt andra hem.

Min flyttfeber håller i sig. Känns väldigt olustigt att packa ner oss i lådor och flytta bort härifrån. Det här är ju hemma, fastän vi bara bott här i mindre än två år. Men det har hänt så mycket här! Theodor började gå, vi gifte oss, Wilmas första hem... Meeen, sen när vi väl flyttat kommer det nog att kännas som hemma det också. Kände såhär när vi flyttade från stan också, men inte lika mycket, men då kändes det här som hemma redan från början. Så det blir nog bra. Theodor tror att vi ska flytta till Amarillo (restaurang), för vi har pratat om att vi ska dit och äta med fammo sen när vi flyttar. Svårt att förklara åt en tvååring vart vi ska flytta när vi inte har tillgång till lägenheten ännu. Men det blir nog bra.

Idag slutar min föräldraledighet! Så nu är det tänkt att Wilma, s månader, ska på dagis (haha). Min vårdledighet börjar nu.

*översättning: nåmen, ojdå, osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar