onsdag 17 oktober 2012

Syjunta

Idag passade det riktigt utmärkt med lite egentid bland andra mammor! Men också skönt att komma he,. Fick se något väldigt konstigt idag när jag for med bussen in till stan. Ut från min gamla skola kom en karl utan tröja på med armarna utsträckta åt sidan och framför honom gick (backade) två poliser. Inte varje dag man ser det inte:p

Idag sydde jag en ny del på vagnskorgen, sydde fast ett spänne i Theodors regnbyxor och så slängde jag ihop en tröja åt Wilma:) Har (trots min sömmerskeutbildning) aldrig sytt en trikåtröja på vanlig maskin men det gick över förväntan. Får se om den håller nu då;) Blev lite sugen på att köpa en overlock också men får se hur det blir med det. Kanske inte den bästa tidpunkten att lägga ut över 200€ på sig själv när julklappar ska inhandlas;)
Imorgon ska vi till öppet dagis, som vanligt, och sen in till stan. Ska bl.a. äta på stan med min mamma som råkar vara i Vasa imorgon. Så det blir en riktig heldag borta. Sen på fredag ska vi vara hemma, men sitta barnvakt igen till Theodors stora glädje:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar