fredag 26 oktober 2012

Den bästa snön

 Igår kom den då, den första snön. Den bästa snön (som kanske slåss om förstaplatsen med snön på julafton om det inte redan finns snö då). Theodor stod fastklistrad med näsan vid fönstret. "Myki snö! Måååånga snö! Ojojoj! Bli vinte nu! Måst ha legnjacka. Oj va häftit! Måst ha vintehala (vinteroverall). Ojojoj... Pomme mela vinte!"osv. 

Här pågår packning för fulla muggar. Som vanligt så har man myyycket mera saker än man tror så fastän jag tycker att det nu idag (bilden är från igår) börjar vara ganska färdigpackat så misstänker jag nog att jag får packa hela dagen ändå. Det finns så mycket saker här och där som man inte riktigt ser att finns.
 Idag ska jag också tvätta vitt byke, gardiner och stoldynor. De två sistnämnda får man inte tvätta i maskin men det får bära eller brista. Stoldynorna har sylt på sig och gardinerna har två år av Theodors kladdiga händer bakom sig. I övermorgon flyttar vi! Bara ägarna hinner ut tills dess. Annars blir jag nog lite ledsen.
Wilma kröp igår, längreän hon gjort förut. Vet inte om man ska räkna det som att hon börjat krypa eller inte. 
Här är dagens gullungar.
 Och dagens väder.
För tre dagar sedan så tänkte jag att nu får det vara slut med amning före kl 12 på natten (igen) och den kvällen hade vi skrik i en timme ungefär. I förrgår hade vi skrik i högst 5 minuter och inatt så sov hon hela natten förutom en matpaus vid 3 och då åt hon bara från ena sidan. Det tar sig!:) 

(Nu ska jag rädda Wilma från Theodor som äter riven morot från hennes hand... Riven morot är Wilmas nya favorit och Theodors likaså.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar