måndag 10 september 2012

Mat i stora lass

Har haft storkok x3 nu ikväll. Nöt, potatios, morot, blomkål, broccoli, lök mos åt Wilma. Samma med med kyckling också. Och så baconsås och makaroner som vi ska ha med till öppet dagis nu två dagar i sträck. Kanske inte "storkok" det men ändå. Mina axlar är sjuka nu och jag känner mig ganska så färdig för sängen, men ännu är inte jobbet klart. Matburkarna ska få lock och sen i frysen bara de svalnar lite. Ska bli spännande att se om Wilma sover inatt. Robin fick henne att somna ikväll så jag behövde inte göra det:) Och nu är jag liiite lugnare inför onsdagens syjunta när jag kommer att vara borta när ungarna ska i säng! Och det varje onsdag! Blandade känslor, men jag tror nog att det blir roligt:) Hälsosamt för mig att komma hemifrån utan ungar också! Och för Robin att få lite egentid med dem.

Har börjat fundera lite på hur Theodor kommer att reagera sen när vi flyttar... I mitt huvud blir han ledsen och vill "hem" igen. Har ni flyttat med barn någon gång och hur har de reagerat? Theodor är ju inte så gammal och det är i samma område som vi bor i nu så det skulle väl kunna vara värre antar jag.

2 kommentarer:

  1. Jag har flyttat med barn. 3,5 år var grabben, det gick hur bra som helst. Han kände sig hemma nästan genast, och byte av dagis gick suveränt :) Det blir nog precis så som du tänkt dig - tänkerdu dig en besvärlig tid kan du nog räkna med det, föreställ dig en skön och trivsam omställning och så ska det bli :) du kan påverka så otroligt mycket med din egen tanke, det tror jag stenhårt på..!
    :)

    SvaraRadera
  2. Vi flyttade ju ett halvår sen å de gick bra trots att bella är så känslig. Vi pratade mycket om det före och började packa tidigt och hon blev lessen lite nu som då och förstod inte hur det skulle bli, och jag minns då hon om och om frågade om hennes leksaker lämnade där och jag förklarade varenda gång att vi tar med allting och bara väggarna och taket lämnar. Sen var det roligt att fundera på nya rummet och hon var men varenda gång vi var hit och städade före flytten. Och allt gick bra men nog funderar hon på "gamla hemmet" ännu ibland som t.ex om dom som bor där har en stor säng och om dom har husdjur :D

    SvaraRadera