torsdag 6 september 2012

Gröten

Också denna morgon avnjutes havregrynsgröten med hemlagad krusbärssylt i köket. Theodor och jag är lite hostiga så vi far nog inte till öppet dagis idag. Dessutom är mitt busskort inte påfyllt så jag måste betala och det känns så onödigt att fylla på busskortet nu när jag ändå inte ska åka buss före tisdag. Det kan hända att vi eventuellt ändå far in till stan om mitt Me&I paket har kommit till posten men då blir det bara en snabbis.

Wilma vaknade tre gånger inatt. Första gången fick jag henne att somna om men de två påföljande så fick jag mata henne för att hon skulle lugna ner sig och somna om så ungefär en timme har jag nog varit vaken inatt. Tror att min kropp skulle få en stor chock om jag plötsligt fick sova en hel natt nu efter över ett år med nattvak (jo, jag minns ännu de nattliga toalettbesöken som gravid). Theodor vaknade också inatt. En gång var han törstig så då steg Robin upp med honom så han fick lite vatten. Andra gången så kom han och väckte mig och ville snytas. Sen gick han själv tillbaka till rummet och somnade.

Nu kommer solen fram och avslöjar hur rena fönstren är... Borde kanske tvätta dem innan vi flyttar? Mindre än två månader kvar tills dess. Borde börja packa så småningom för man har mycket mera saker än man tror! Har hittills packat en låda. Den innehåller dukar, påskpynt och servetter. Silvret tror jag också hamnade dit. Hänger inte ihop så mycket "kategorimässigt" men allt har varit i samma byrå (som nu fyllts med tidningar som inte Wilma får komma åt så vi är på +-o när det kommer till packandet egentligen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar