måndag 6 augusti 2012


Sitter i Theodors rum och tar det lugnt. Wilma åt upp all mat jätteduktigt och sover nu i vagnen. Jag har hjälpt Theodor att bygga en trappa i duplo:) Alla glada och nöjda:) Borde i något skede ta tag i diskberget men till sånt har jag mest motivation på eftermiddagen strax innan Robin slutar.
Om en vecka ska Wilma på 6 månaders kontroll. Ska prata om hennes sömn då för den är inte så bra. På dagen sover hon fyra gånger, biland tre, och alltid mellan 30 och 40 minuter. På natten vaknar hon ju många gånger men det är inte för att hon är hungrig. Problemet är att hon inte kommer till ro om jag inte ammar henne. Vad kan man göra åt det? Känns ganska hopplöst måste jag säga. Kanske man bara måstevänta ut det och hoppas att det går om någon gång. Har inte tänkt amma i all evighet heller så när jag slutar så vet jag inte hur man ska lugna ner henne... Börjar inse hur lätt vi hade det med Theodor som bara vaknade en gång per natt till 8-9 månader och så avvänjde(säger man så?) vi honom från det.

2 kommentarer:

  1. Jag amma ju som sakt bella länge och många gånger per natt, hon sov också i vår säng från och till och ännu vill hon ibland sova med oss. Emelie e mycket tryggare och sover lika bra om hon e i egen säng eller i vår säng, ingen skillnad typ. Jag tror vissa barn bara kräver mera trygghet och närhet å int ere ju nå fel me de (he e ju ganska naturligt att bebisar söker myki närhet å trygghet). Sen sägs de och forskats också att ju mer trygghet barnet får destu tryggare blir de.
    Jag löst "probleme" me att hon sov med oss så behöva ja int stig upp tusen gånger per natt. Några månader fö Emelie föddes så blev he för trångt att hon sov med oss men hon va ju så stor då så ja kuna lätt förklar åt hon varför hon sku sov i egen säng å hon kuna berätta å fråga om hon va rädd eller orolig över nånting. :)

    SvaraRadera
  2. Läste en artikel om "tassmetoden" (tror den hette så iaf), googla å se om det kunde vara något för er.

    SvaraRadera