torsdag 12 juli 2012

Vår resa

I fredags packade vi ihop oss så smått vi kunde och låste dörren efter oss.
Bussen in till stan.
Och dit kom vi i goood tid så vi åt lite glass så länge vi väntade på tåget:)
På tåget så fick Theodor ett häfte med klistermärken i som jag hittade billigt i stan när i väntade på tåget.

Vi satt i en del av vagnen där det inte satt många andra. Men Theodor gick runt till alla som satt där och sa hej, och om personen inte svarade så upprepade han sig tills de svarade.
Wilma var mest bara nöjd.
Äntligen framme! Och Theodor var riktigt snäll hela vägen fram:) Smidig resa so far.
Sen glömde jag ta bild när vi åkte spårvagn men det ser väl inte så speciellt ut. På kvällen for vi till en butik och köpte lite frukost och sånt.

På lördag så gick vi in till stan via en park.





Det var varmt!
Theodor fick äta sin första McDonalds måltid...

På söndag tog vi metron till Östra Centrum där vi träffade min mammas moster och mina morföräldrar en lien stund. Hade sytt en klänning åt min kusin som de skulle frakta till hennes kalas.


Theodor fick en traktor men han var inte riktigt glad över plastbitarna som satt fast i den tills vi for in till en butik och lånade en avbitare.
På måndag var det dags för släktträffen och vi tog närtåget dit (gratis, eftersom man åker gratis lokaltrafik i Helingfors med barnvagn[gillar!])
Det var riktigt roligt att träffa alla lite mer avlägsna släktingar. Och det fanns barn i våra ungars ålder där. Bl.a. min småkusin som är en vecka yngre än Wilma:)

Och så fanns det höns.

På Tisdag for vi till mina morföräldrar och åt där tillsammans med min moster och hennes barn och så tre andra kusiner till mig.

På onsdag for vi till Salutorget.




Mulet och blåsigt och kallt. Inte det bästa vädret.
På kvällen så for tåget vårt och resan hem gick riktigt bra, men Theodor blev lite trött nog.
Riktigt rolig semester! Lite väl varm lägenhet men annars bra boende:) Shoppade en hel del bl.a. de här

Och de här
Och de där.
Det var väl vår resa det:)

Nu är Wilma vaken fastän jag hade tänkt att hon somnat för natten redan. Och Theodor är vaken fastän han gått och lagt sig och han brukar inte stiga upp efter det men nu har han redan varit i vardagsrummet några gånger. Får nu se när lugnet lägger sig här i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar