söndag 29 juli 2012

Uäääääääh...

Man ska inte klaga på värmen egentligen när man bor i Finland och det är varmt ungefär fem dagar per år men Wilmas sömn blir väldigt störd på grund av värmen nu. Åtminstone så vill jag skylla på värmen för om det här är permanent så får jag fnatt. Hon somnar inte på kvällen. Bara skriker och blir svettig av det. Theodor kan inte sova när hon skriker och inget hjälper. Suck. Ibland måste man ha väldigt bra tålamod. Väääldigt bra...

Theodor är så lätt med sömnen nu så jag tror att det här är den enklaste åldern att få honom i säng. Så småningom börjar han väl säga emot och ha starkare vilja för att inte tala om när han blir tonåring! Men det känns väldigt avlägset. Nu kan han nog vara vaken en stund efter att man nattat honom men det är väldigt sällan som han kommer ut ur sitt rum. Överlag tycker jag att Theodor är i en bra fas just nu. Allt flyter på och det är väldigt lite trots *ta i trä* mot vad vi hade för sex månader sedan. Värre trots lär komma sen i tre års åldern har jag hört men det är lång tid tills det;)

Robin har köpt en ny leksak åt sig så tv är upptagen mera nu än förut vilket innebär mer datortid för min del och flera blogginlägg åt er! Bra va?:) Ska försöka fila på en ny header. Wilma ser inte riktigt ut som på den befintliga mera. Såg annars en enmånads bebis i lekparken (alltså inte som lekte, utan i vagn då;)) och hon var så liiiten! Helt galet hur mycket de kan växa på några månader! I och för sig så var den bebisen under tre kilo som nyfödd, men ändå! Liten röd skruttig sak:) Nästan så man blir babysjuk igen, haha;) Men Wilma släcker nog ganska snabbt den babysjukan när hon inte vill somna. Och för mig så är hon nog oftast en bebis ännu, när man jämför med Theodor. När Theodor var tre månader tyckte jag att han var jättestor och då hade jag redan hunnit bli babysjuk innan det! Men då hade jag ju ingen att jämföra med så det var kanske annorlunda.

Vi var och handlade idag 16,60 landade saldot på och då har vi kvällsmat för sex dagar framöver, frukost och mellanmål. Fantastiskt:) Nu ska jag fortsätta med annat här en stund innan tygblöjorna ska hängas på tork och jag ska i duschen för att sen förhoppningsvis få sova en natt utan större uppehåll!

2 kommentarer:

  1. vi har haft problem med att få lillkillen att somna med i denna värme men eftersom jag vet att det funkar att lägga honom i vagnen och gå ut på en kort promenad bara så att man får gungat vagnen lite så somnar han bums. Så om inget annat fungerar så ta ut vagnen för då blir dom både nersvalkade och sen är det ju bara att flytta dom när dom sovit en liten stund så dom inte vaknar lika lätt mera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon somnar lätt i vagnen men hon är grymt lättväckt så det går inte att flytta över henne:/ Men å andra sidan så äter hon ca sju gånger per natt så om hon sover första delen i vagnen så får man flytta henne efter att hon ätit för på natten har hon inga problem att somna om.

      Radera