måndag 18 juni 2012

Utexaminering

Vi satte oss ner vid bordet en sekund innan allt började. Och den här stolen satt jag på fram tills kaffet. Tyckte att den knarrade när jag rörde mig men insåg inte att läget var så här allvarligt! Tur att jag, med wilma i famnen, inte flög i golvet!
Wilma var tyst och snäll hela halvtimmen som betygsutdelningen tog innan det var kaffedags.
Annat var det med den här killen som satt och pratade högt. "Pappas bilen. Tvätta pappas bilen. Öppet dagis sjunga bamse spindel. Titta. Pappas bilen. Skola. Pappas skola. Osv." Sen sjöng han lite "Jag leker träd" också, med rörelser;) Våra ungar var de enda barn som var där.
Robin fick sina ingejörspapper och ett stipendium!:)
Sen hade vi lite tid att fördriva innan vi skulle in till stan och äta så Theodor utforskade sin blivande skola;)

Jag framför min skola som jag aldrig kommer att bli klar från...


Vi for in till stan sen och aldrig har jag ångrat att vi lämnade hem vagnen lika mycket som idag! Har släpat på Wilma, som inte är riktigt lätt mera, i bilstolen 6 timmar idag! Gissa om jag har ont överallt idag då.
Men det var riktigt trevligt att äta ute med familjen och Robins syster, svägerska och brorson:) Sen fick Robin en klocka, vi åt glass på café, hämtade ut hans klocka från gravering och handlade mat innan vi gick tillbaka till bilen några kvarter bort. Med Wilma i bilstolen. Och trött Theodor. Och en tung matkasse.
Nu ska jag försöka få ungarna i säng och sen sy lite! Har en massa massa som ska sys och jag kommer ju ingen vart om jag inte tar tag i det någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar