lördag 31 mars 2012

Buss med 18kg x2


Robin släppte av oss i stan när han for till jobbet. Theodor i resevagnen och Wilma i Manducan så gick vi in i butiken. En korg på vagnen och en som hade hjul efter mig. 40 minuter senare hade jag köpt mat för 83€. Packade varorna i tre kassar + lite i skötväskan. Med 18kg varor, 18kg barn och ?kg vagn mm. gick vi till busshållplatsen. Konstaterade snabbt att ingen buss gick därifrån dit vi skulle idag. Släpade oss genom rewell center till en annan busshållplats och såg att en buss åker om 5 minuter och den slapp vi hem med. Eftersom det är kallt idag tog jag vinterjackan och ingen deoderant i hela världen hade överlevt den här dagen så jag ska i duschen snarast möjligt. Nu är det i alla fall handlat för några dagar framöver. Ikväll blir det hamburgare:) Wilma sover ännu och jag och Theodor fikar:)

Tillägg: Orsaken till att vi for in till stan istället för att handla i vår butik på gångavstånd var att Citymarket sålde memma billigare den här veckan. Men memman var slut där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar