fredag 10 februari 2012

Vecka 40+0 och rådgivningsbesök

FÄRDIG!


Och nu är det beräknade datumet här:) Den här gången har jag verkligen varit duktig på att inte stirra mig blind på det måste jag säga! Med Theodor höll jag på att gå under när jag kommit såhär långt;)
Idag känns magen extra stor. Den är i vägen när jag ska plocka upp saker från golvet.

Jag har redan hunnit vara till rådgivningen idag. Barnmorskan blev överraskad av att jag var där för hon trodde nog att hinnsvepningen förra veckan skulle starta något. Men jag förklarade åt henne att jag högst troligt kommer dit även nästa vecka:) Allt bra med både mig och bebis och det absolut bästa med hela besöket var att det hänt saker sedan förra veckan fastän jag inte haft sammandragningar! Livmodertappen är nu centrerad och mera öppen så om det blir igångsättning sen kanske de bara tar hål på hinnorna:) Bebisen har dessutom sjunkit ner nu, som jag gissade!:) Banrmorskan gjorde en hinnsvepning men jag tror inte att den gör någon nytta. Min vikt hade gått ner nu. Det är vanligt att den gör det strax innan förlossningen, men med Theodor gjorde den det 2 veckor innan han föddes så det ser ut att bli likadant nu.
Fick bekräftat att det blir igångsättning senast om 14 dagar:) Och om 12 dagar blir det överburenhetskontroll.

Eftersom det är fredag idag och dessutom beräknat datum ska vi lyxa till det med hamburgare och Coca-Cola ikväll:) Tänk att det är fredag igen! Redan! Veckorna flyger förbi! TUR att jag känner det så! Skulle vara mycket värre om tiden segade sig fram. Det återstår att se hur övertiden kommer att kännas. Den kommer säkert att vara lite jobbig ibland men som tur är så är det högst 14 dagar så det är inte så mycket:) Skulle såklart passa ganska bra om bebisen kommer nu när det är helg och vi inte har något inplanerat men jag lovar, jag blir väldigt förvånad då!

Nu ska jag fix ihop lite frukost åt mig:)

2 kommentarer: