torsdag 9 februari 2012

Vad har vi gjort idag då?

Kort sagt så har jag städat och Theodor råddat. Inte mycket mer än så inte. Min foglossning har blivit värre. Beror antagligen antingen på gårdagens gående eller på att bebisen kanske sjunkit ner och belastar bäckenet mera. Hoppas på det sistnämnda. Kom på en annan sak Theodor gjort, nämligen brutit sönder mina solglasögon. Blir att ta en tur till H&M snart igen och hoppas att de ännu säljer dem där. Är lite förvånad över att Theodor inte somnat ännu för han vaknade ju tidigt. Han verkar inte så förkyld idag. Får se när det bryter ut. Jag är ännu snuvig och lite hostig men överlever. Är inte så förkyld att jag inte skulle orka med en förlossning;) Ja, jag slumrade till på soffan en stund men vaknade snabbt av prassel från köket. Cornflakes paket men en unge i:p Theodor har blivit riktigt pussig av sig. Alla saker ska få en puss:p Lite gulligt:)
Korsstygnstavlan som jag berättat om och har hållit på med i 5 år börjar bli klar! Har suttit flera kvällar och broderat så jag tror faktiskt att den blir klar innan bebisen kommer! Det trodde jag inte för några dagar sedan. Bra tidsfördriv, för jag försöker nog få tiden att gå snabbt fram nu fastän det inte är SÅ jobbigt att vänta. Tror att de kommande helgerna blir värst, men de är bara två. Vi tar gärna emot kaffegäster hit:) (åtminstone jag. Min stackars man drunknar i skolarbeten så han har nog tidsfördriv minsann. Bäst att bebisen stannar i magen tills han hunnit bli klar med det mesta)

1 kommentar: