onsdag 8 februari 2012

3/5

Nu har den tredje som jag förutspått att ska få sin baby före mig fått sin baby. Bara två kvar som ska få före mig. Men egentligen är de båda beräknade i början av mars så aldrig vet man, men jag har ställt in mig på det i alla fall.

Theodor sover. Robin sover. Jag borde sova men vaknade upp och kände mig nervös inför förlossningen igen så jag kan inte sova. Herregud, tänk om det skulle starta runt mitt beräknade datum! Känns inte som att jag är beredd på det ännu. Hade svårt att få in i hjärnan att jag var gravid med Theodor men nu har det varit ännu värre, kanske på grund av att jag haft så fullt upp att jag inte hunnit ta in det lika bra som med Theodor. Jag vet att sen när det väl kommer igång så kommer det nog att gå bra och jag kommer nog högst troligen att veta hur jag ska möta smärtan men just nu på morgonkvisten känns det inte lockande. Mår lite illa så tror att det påverkar mitt "humör" att föda barn nu.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag siktat in mig på igångsättning. Jag vet att jag kommer att bli besviken om jag skulle sikta in mig på något annat, men å andra sidan kommer jag att bli chockad om det nu startar inom några dagar. Ibland känns det här lite för spännande. Högst 16 dagar kvar då. Vecka 39+5 idag. Huu...

Idag ska vi till öppet dagis igen och sen till stan så vi är borta hela dagen:) Ska bli kul att träffa Cecilia igen. Börjar vara länge sen nu!

Kanske nervositeten som gör mig illamående? Ska försöka lindra det med något ätbart. förresten, jag har inte haft ont i halsen inatt och inte behövs snyta mig en enda gång! Äntligen börjar förkylningen försvinna och det gillar vi skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar