måndag 2 januari 2012

Under 40

Nedräkningen kan starta på allvar nu. 39 dagar kvar! Eller 55, vem vet:)
Theodor vaknade inatt och gnällde igen, men han somnade om innan vi behövde göra något åt det, som tur var. Sen efter det så sov han läääänge. Jag också:) Så skönt att få mycket sömn en natt! Robin for iväg till jobbet idag så vi är ensamma hemma. Hittills har Theodor varit riktigt snäll med mig, och det brukar vara så dagen efter han varit lite jobbigare.
Dagen blev ännu bättre när jag såg att jag har fått fina kommentarer av er:)
Ungen i magen sparkar på höger sida idag. Igår var det vänster. Dagen före det höger osv. H*n byter alltid sida på natten. Kanske blev arg på att jag nästan sov på mage inatt?:p
Nu är kanten till babyfilten klar. Över 3,5 meter lång är den! Och det har tagit många många timmar att göra den. 80 "uddar" har den och varje udd tog ca 20 minuter. Jag vill inte räkna ut hur många timmar jag har lagt på den och ännu är filten inte klar. Har några cm kvar på filtdelen och sen ska de virkas ihop.
Svärmor stickade en lite annorlunda babyfilt åt oss också.
Och här är babykorgen som nu är färdigbäddad. Skönt att ha allt färdigsytt till den:) Och grönt passar ju till både pojke och flicka.
Theodor såg normal ut när jag tog bilden men tydligen så skrynklade han ihop ansiktet för en millisekund och jag råkade få det på bild, haha;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar