torsdag 26 januari 2012

Några timmars förlossningsrädsla



Igår kväll kändes förlossningen inte alls lockande, mest bara skrämmande. Vet egentligen inte varför eftersom jag varit med om det förut och överlevt:p I natt vaknade jag runt 4 och kunde inte somna om. Låg vaken två timmar så jag hann fundera en hel del bland annat på förlossningen och idag känns det mycket bättre! Har funderat ut lite hur jag vill ha det och kom inte på något som är skrämmande egentligen. Så nu är jag redo:)

Barnmorskan trodde att jag kanske får bebisen före jag ska till mödrapoli, men det tror inte jag. Hon tyckte i alla fall att bebisens hjärtljud lät mogna. De ändrar tydligen klang närmare förlossningen! Häftigt:) Men jag tror nog att det är ännu ca 4 veckor kvar och är egentligen ganska okej med det. Jag mår ju helt bra! Ja, sömnen blev ju lidande inatt igen men jag fick ändå sova 7 timmar så jag är inte trött idag. Men överlag så har jag inte några större ryggproblem, väääldigt lindrig foglossning, oftast inget illamående, kan äta bra, kan röra mig nästan som vanligt och får på mig min alla mina vinterjackor ännu;) Så jag ska väl inte klaga, men jag längtar nog efter att få träffa Theodors lillebror/lillasyster:) Men ser det bara som en bonus om det kommer igång före vecka 42+0.

Idag har vi inte gjort så mycket. Mest lekt med Duplo och nu ska jag se på ett kort tv-program innan jag tar itu med diskbänken.

2 kommentarer:

  1. Hamnar oxå till mödrapkl. imorgon pga av att min blodtryck blivit högre och jag har symptom på havandeskapsförgiftning. Imorgon är det exakt 39+0 så få se vad de säger. Men här i Kokkola blir man "helst" inte igångsatt på en fredag. Men det har varit riktigt tungt den senaste tiden så jag skulle nog mer än gärna ta en tripp till sjukhuset väldigt snart....
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att vara i 39+0 när jag ska dit också, men antagligen så finns det ingen orsak att sätta igång mig tidigare än 2 veckor över tiden. Lycka till sen när det är dags:)

    SvaraRadera