måndag 2 januari 2012

Best movie ever

Åtminstone den som jag sett flest gånger. Runt 50 skulle jag gissa. Och den visas på tv nu. Föräldrafällan:) Finns ingen film som får mig på bättre humör än den! Och så adderar man ett stort stop med lime-vatten-is och en unge som somnar till det. Perfekt eftermiddag!

Jag har också hunnit ordna i bebisens klädskåp så nu är det inte lika trångt där mera. Babybilstolen är framplockad och ändrad till rätt storlek och inskjuten under babykorgen. Babynestet är bäddat och undanstoppat i babykorgen. Skötbordets lådor är städade och bebisblöjorna står på hög bredivd Theodors blöjor. Viss storleksskillnad;)

De första 25 veckorna av graviditeten hade jag jättemycket sammandragningar men sen slutade de att komma nästan helt, fram tills för några dagar sedan. Inte för att jag tror att bebisen kommer att komma före beräknat datum men jag måste säga att jag är ganska glad att något som lite har med förlossningen att göra sker. Men de gör inte ont så mycket nytta tror jag inte att de gör. Men som sagt, bättre än att inte ha några sammandragningar alls tycker jag:) Får nu hoppas att bebisen ligger med huvudet neråt för något har i alla fall sjunkit neråt de senaste dagarna. På onsdag får jag veta:)

Det snöar ute. Bladade känslor angående det. Skulle nog klara mig helt utan snö, men om det nu måste komma snö så kan det lika gärna komma såpass mycket att man kan gå ut och gå med pulkan. Vi försökte det i helgen men vände om efter några 100 meter för det var för mycket grus under snön på trottoaren. Inget vackert ljud!

På tal om ljud så är det tyst från Theodors rum nu. Han var verkligen inte glad när jag la honom i säng. Han ville sitta i bastun han:p Märks det vilket land han bor i?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar