torsdag 12 januari 2012

Att inte följa magkänslan

Kände mig tveksam till att fara på mammaträff idag eftersom jag skulle köra bil. Är ingen dålig chaufför men känner mig ändå osäker ibland eftersom det inte är min bil. Idag borde jag kanske ha litat på magkänslan (som t.ex. sa åt mig att packa ner en extra varm tröja åt mig OM det skulle ske något[denna tröja behövdes dock aldrig]) och stannat hemma. Lyckades krocka lite smått. Inte mycket. Vår bil fick inte en skråma men en annan fick en smått bucklig registerplåt. Jag kan lova att jag skakade en halvtimme efter krocken. Dock hade jag nytta av att vara ung, kvinna, gravid och mamma. Först var gubben lite arg på mig men sen så tyckte han att jag ska ta det lugnt och inte oroa mig för det var högst antagligen inget som gick sönder under skylten. Men en obehaglig händelse var det i alla fall. Synd att jag inte ens kan skylla det på det massiva snöfallet... Men vi mår bra och det var nog en trevlig mammaträff när vi väl kom fram:) Theodor sov hela bilresan dit så får se hur han sover inatt. Nu ska vi snart äta:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar