torsdag 1 december 2011

Storm

Regnet piskar mot köksfönstret och det låter som att vinden är på väg att ta bort vårt tak. Det blåser faktiskt ordentligt här nu. Och regnet, i december! Jag är inte längre ledsen över att det inte finns snö, eftersom den första snön redan kommit. Men snö till jul vill jag nog ha! Så om 2 veckor får det vräka ner några cm och hållas där vid -5. Sen när julen är över får det bli vår;)

Theodor sover inte ännu fastän vi la honom för mer än en timme sedan. Han är så tyst så ibland tror man att han somnat men nu pratar han igen. Han var inte ens lite arg ikväll när vi la honom men tydligen inte så trött att han somnade genast.

Jag tror att jag ska ta en lång varm dusch och sen så småningom krypa i säng. Imorgon ska det packas. Har fått köket städat idag och de sista babykläderna tvättade idag så jag är ganska nöjd:) Men hiilos kevyt korv är inte gott! Fick ta och koka några ägg åt mig istället för det gick inte att äta. Antagligen skulle det gå att äta om jag inte var gravid men nu gick det bara inte och franskisarna blev slaskiga. En massa småsaker som retat upp mig ikväll, men förhoppningsvis blir det bättre imorgon. Det gäller att tänka positivt:) God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar