onsdag 21 december 2011

Rådgivningsbesök vecka 32+5

En halv sten släppte från mina axlar idag. Jag har inte riktigt förstått hur bebisen ligger i magen och barnmorskan hade lite samma problem. Men efter en stunds kännande så kom hon fram till att bebisen nog ligger med huvudet neråt, men att huvudet är jättehögt. Tror att bebisen har en arm som är lägre ner än vad huvudet är. Så antagligen ligger bebisen rätt väg nu:) Men jag ska dit om 2 veckor igen och då ska hon känna efter igen och om det råder ens lite tvivel om vilken väg h*n ligger så får jag fara på ultra. Men som det ser ut nu så är huvudet neråt:) Det var lite kul när BM sa att om huvudet är neråt borde hjärtljuden höras här, och så la hon dopplern på sidan av magen och det hördes genast starka hjärtljud:)
Hjärtljuden låg runt 130, lite lägre än vanligt. Vikten hade ökat perfekt. Magen växer bra lite under mittersta kurvan. Blodtrycket lågt. Allt bra med andra ord:) Theodor lekte med en stor traktor och ville helst ta med den hem, men det gick ju inte. På vägen hem så ville han gå själv en bit så han fick göra det ända tills han började envisas med att äta snö från trottoaren:S

1 kommentar:

  1. Malte snurrade ju o på ännu i v 36 men bestämde sig till slut att det var bättre med huvet neråt som tur. Hann nog fundera massor på sätesförlossningar och kejsarsnitt och jag var också sååå glad när han sist och slutligen slutade dra volter i magen.

    För omföderskor lär det väl vara rätt vanligt att de snurrar o på i magen ganska länge, och oftare får omföderskor lov att föda i sätesbjudning i stället för snitt.

    När min mamma väntade min lillbror drog han en sista volt ännu när förlossningen startades! Han föddes normalt och var 4,8 kilo när han föddes ;)

    SvaraRadera