måndag 19 december 2011

Julveckan

Såhär kan det se ut hos oss när Theodor provar mina kläder,
själv sätter på sig tomteluvan
och bara allmänt fjantar sig:)
Julveckan är här!:) Mysigt!
Inatt vaknade Theodor en gång och skrek, men det vara bara riktigt kortvarigt och han somnade om när Robin bäddade ner honom igen. jag hann inte ens vakna av det. Skönt!

Blev lite våldsam väckning i morse när min pappa ringde och ville ha min kontonummer. Kom inte alls ihåg var jag hade haft börsen sist. Hjärnan fungerar inte helt till 100% direkt från morgonen.
Förstår inte varför Theodor är så mycket jobbigare när Robin sover än när han är vaken eller inte hemma. Idag har han hunnit hälla ut mjölk på min fot och slängt skräp i min juice. Han verkar ha en lite trotsigare period när han blir förbannad när han inte får göra som han vill.
Borde väl börja med någon mat så småningom för Robin har skola från halv ett.

Det börjar faktiskt vara ganska jobbigt att vara gravid nu och på samma gång ta hand om Theodor. Visst, det var nog ännu värre i somras med illamående men nu börjar det bara bli tungt. Bebisen trycker på över allt i magen och jag orkar inte rusa upp ur soffan till Theodors undsättning lika snabbt som om jag inte var gravid. Nå, högst 10 veckor kvar. Kom på att det kan bli lite knepigt om jag hamnar att bli snittad för då får jag inte lyfta tungt på några veckor, väl(?). Får se hur vi får det att gå ihop mer Robins skolgång. Ställer lite in mig på att det blir snitt så blir jag inte så besviken om det på riktigt blir det. Någon som vet i vilken vecka man brukar snittas här i Vasa? Om det blir planerat snitt.

Nu måste jag nog börja med maten här. Blir någon slags gratäng tror jag. Får improvisera:)

1 kommentar:

  1. Stämmer bra de, endast bebisen får du lyft ti först. å sen kan de ta flera månader före du känner att du kan lyft nå tungt.. jag var int helt återställd förän sebastian var 6 måna :S men annars e de int så farligt att bli snittad, de går ganska smidigt :)

    SvaraRadera