torsdag 15 december 2011

Dagen

Steg upp 9. Stressade för att vi skulle bli klara så snabbt som möjligt. Satte oss i bilen. Slängde av Robin vid skolan och tog över ratten. Körde till öppet dagis. Där var en massa mammor och ännu fler ungar. Hade det riktigt trevligt där som vanligt. Klädde på oss när klockan närmade sig stängning. Körde några kvarter närmare centrum. Parkerade på 2 timmars parkering. Gick till KapAhl men långkalsonger och kvittot i nögsta hugg. Förberedde mig på alarmet. Alarmet uteblev. Fick alarmet borttaget. Fick en rabattkupong som "plåster". Gick ut ur butiken. Alarmet kom på. Var förvirrad en stund. Fick veta att det inte var vi som utlöst alarmet. Gick till posten. Tog äckelhissen upp. Hade ingen aning om hur man postar något annat än vykort, typ. Kände mig som världens dummaste människa. Gav upp min stolthet och erkände åt kassatanten att jag aldrig postat paket förr. Fick hjälp. Paketet blev postat. Svängde in via Seppälä. Hittade inget. Gick till Citymarket. Robin ringde och sa att han var klar i skolan. Köpte mjölk och julgodistillbehör. Småsprang till bilen. Körde till Brändö. Böt chaufför. Och nu är vi hemma igen och jag tänker inte göra mycket mera idag. Det var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar