torsdag 15 december 2011

15:e luckan

Bara 9 dagar kvar till julafton! December går så otroligt snabbt förbi. Det gäller verkligen att ta vara på all tid och njuta för det är faktiskt den mysigaste månaden på året.
När det gäller julförberedelser så är jag inte stressad. Julkorten är postade och vi har "bara" ca 20 som ska delas ut "för hand". Det enda paketet som ska postas är postat. Julgodiset som "måste" finnas är gjort. Övrigt julgodis är ingredienserna inköpt till. Hälften av klapparna inpaketerade. Ännu 3 personer som vi inte har julklapp åt men det hinner vi nog med:) Ingen stress här, tack vare supereffektiv dag igår!

Ikväll var Theodor knepig att få i säng. Han började gråta efter ungefär en halvtimme i sängen, fick komma upp och dricka lite mjölk och sen var han nöjd att hamna i sängen igen. Men, han sover inte. Han fick annars sin sista hörntand igår så nu har han 16 tänder. Men det verkar göra lite ont i munnen ännu trots att tanden kommit igenom.

Lill-ungen i magen ger blåmärken åt sin mor. Huvudet skaver mot revbenen på ena sidan och h*n sparkar i revbenen på andra sidan. Snälla sväng på dig nu! Jag har, som jag tidigare också nämnt, haft för mig att den här graviditeten kommer att sluta med snitt p.g.a. att bebisen är i säte. Tänker fortsätta att vara inställd på det så blir det bara en trevlig överraskning om ungen vänder sig. Men ärligt talat så tror jag inte att h*n kommer att vända sig. Min mage är så otroligt liten och jag känner hur trångt det är där inne så jag tror inte att h*n han tillräckligt med utrymme att vända sig. Nå, bara det kommer ut en frisk unge så spelar det väl egentligen inte så stor roll hur det sker. Men jag vill verkligen, verkligen undvika snitt.

Nu ska jag läsa lite bloggar när jag för en gångs skull har på datorn. Sen i duschen och i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar