onsdag 16 november 2011

Tystnaden

Tystnaden har åter igen sänkt sig över vår lilla lägenhet. Theodor somnade inte genast men var inte ledsen alls trots att han låg där i mörkret. Den här dagen har varit lite upp och ner så det är ganska skönt att det nu är kväll igen en gång. I morgon har vi inget inplanerat. Får lite räkna med att Theodor kan bli sjukare tills dess, men hittills har han inte hostat ikväll:) Slötittar lite på Bonde söker fru men det är inte så intressant. Orkar inte riktigt med det.
Får nog börja akta mig lite när jag har Theodor i famnen nu för idag kom han på att hoppa på min mage vilket inte var riktigt uppskattat vare sig av mig eller hans lillasyster/lillebror. Den här bebisen har nog fått stå ut med mycket redan trots sin låga ålder. Det har verkligen inte gått att vila mycket och ta det lugnt nu med andra barnet. Springer efter Theodor lite hela tiden, lyfter Theodor och saker i samma vikt som honom, Theodor som "hoppar" på magen osv. Det går inte riktigt att vila precis när man vill men tycker ändå att det gått väldigt bra att vara gravid och ta hand om Theodor nu de senaste månaderna. I somras så var jag säker på att det inte blir flera barn efter det här för jag kommer inte att överleva en till graviditet men nu är det riktigt trevligt att vara gravid:) Bebisen sparkar mycket, men inte obehagligt mycket eller hårt och magen är så liten så jag knappt märker av den;) Känner mig precis som vanligt förutom sparkarna och de är ju bara trevliga:) Känns som att jag skulle kunna vara gravid lääänge ännu. Tror inte att jag tycker likadant om två-tre månader, eller vad tror ni?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar