onsdag 9 november 2011

Trött mamma

Theodor var ovanligt snäll ikväll, eller beror det på att jag mest legat på soffan och blundat i önskan om att få somna? Ser inte ut som att han gjort något galet i alla fall och somnade snällt gjorde han också, tror jag. Inget gnäll hittills i alla fall till skillnad från igår. Jag sov nästan 8 timmar förra natten men ändå är jag helt slut redan. Det ska bli så skönt att få somna sen när jag "orkar" gå och lägga mig. Men ännu är det för tidigt. Vill inte slösa bort en hel kväll på att sova ändå;) Jag sover sämre på nätterna nu. Vet inte varför, för obekvämt har jag inte. Kan ännu sova på mage så ställningsbrist är det inte heller fråga om. Tror att jag ibland har för mycket som snurrar i huvudet och så kanske jag sover lite väl mycket ibland så kroppen tycker att jag nog har sovit färdigt redan halv 5, men sen somnar jag om i alla fall. Så småningom. Har inga måsten ikväll vilket är skönt. Har redan plockat i och ur diskmaskinen. Visst finns det att göra, men inga måsten så då tar jag det lugnt. Tror att jag ska försöka få klar halsduken som jag hållit på med i flera månader nu. Vill ju börja med bebisfilten istället, hur jag nu ska hinna få den klar tills februari. Det går åt 6 gånger fler garnnystan än till min halvfärdiga halsduk så det ser inte riktigt ljust ut. Men annars kanske den blir klar tills nästa unge efter det föds om det blir någon till;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar