måndag 14 november 2011

Kvällsmys

Glögg, levande ljus och jultårtorTheodor somnade snällt redan för en liten stund sedan. Det här har varit en riktigt skön dag utan gnäll. Kan det månne bero på att lillkillen verkar vara på väg att bli sjuk eller är det bara kontrasten till helgens tandskrik? Jag vet inte hur vi ska göra med öppet dagis imorgon. Theodor är annars pigg och snäll och snuvfri. Men så ibland, oftast när han sover, så börjar han hosta. Det är första hjälpkurs vid öppet dagis imorgon som jag har anmält oss till och jag vill så gärna gå på den men jag vet inte... Om Theodor inte hostar mycket inatt och är lika pigg imorgon så tror jag faktiskt att vi åker dit. Men vi är nog inte hela dagen. Får se, får se.

Ikväll har vi inga stora planer. Ska väl kanske se på film eller så fortsätter jag med restaurerandet av babykorgen:) Har kommit till den punkten nu att jag vill boa inför bebisens ankomst. Mysigt att förbereda sig:) Och det är ju inte lång tid kvar tills vi blir 4. Om exakt en månad går jag på mammaledigt! Inte för att det ändrar någonting annat än att inkomsterna blir större;)

3 kommentarer:

  1. Men va, om du går på mammaledigt om exakt en månad så får du ju mammaledigt före mig!? kan de stämm? :O eller råddar jag helt jätte mycke nu? :D

    SvaraRadera
  2. Tog tidigarelagd mammaledighet, för de löna sig ekonomiskt;)

    SvaraRadera