onsdag 16 november 2011

Gröt gröt, mera gröt

Grötmatning pågår. Theodor sov bra inatt. Jag däremot vaknade först av att mitt ringfinger var superirriterat så jag försökte ta av mig ringarna. Lyckades nätt och jämnt ta av mig vigselringen men förlovningsringen som är lite mindre fick jag inte loss. Senare vaknade jag av att mitt lillfinger var helt bortdomnat! Det har hänt en gång förut och det var för några dagar sedan. Hur sjutton sover jag för att få bara ett finger bortdomnat?!

Lite styv i nacken är jag. Tror att jag håller på att bli sjuk(are). Halsen har ju gjort ont hur länge som helst och klumpen som jag har i halsen försvann i helgen men kom tillbaka igår. Det måste vara stressrelaterat. Jag som trivs med lite stress, men jag trivs inte med en klump i halsen.
Robin är också sjuk, eller halvt sjuk. Och Theodor hostar. Tror ändå att jag är friskast av alla här, eller så är jag bara så van vid att vara sjuk att jag inte märker av det lika bra;) Ska försöka få det städat idag och vattna mina stackars blommor som börjat vissna. Ska börja tvätta bebiskläderna också tror jag:)

Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag!

2 kommentarer:

  1. Den där lådan är ju en superbra idé. Undrar varför försäkringskassan inte gör lika här i Sverige??? Det vore ju inte helt fel...
    Hoppas ni får en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Moderskapsförpackningen kom efter kriget. Genom att dela ut lådan till dem som gick till mödrarådgivningen fick man ner spädbarnsdödligheten i landet. :) Mamma-Mommo

    SvaraRadera