måndag 21 november 2011

En måndag

Theodor har lekt med vår lilla pall som jag en gång ti tiden snickrat ihop.
Vi har gungat i gungstolen lite
Och Theodor har slappat i gungstolen ensam också
Nu sover Theodor och jag väntar på att ett tv-program ska börja. Theodor tycker inte om när han ska sova. Han börjar alltid gnälla men slutar lika snabbt som det börjar när jag lämnar rummet. Känns inte så roligt att han är ledsen men å andra sidan så somnar han ju jättesnällt sen när det väl gäller så trött måste han nog vara. Jag har blivit mycket känsligare när det gäller i princip allt nu. Måste vara graviditeten som skickar ut extra hormoner just nu. Nu ska jag slänga ihop något ätbart åt mig. Jag blir aldrig mätt nuförtiden, men magen blir full:p Konstig kombination.

1 kommentar:

  1. Så är Ivar också på kvällarna när han ska gå och sova. Frågar man honom om han är trött säger han nä, men kan gå med på att gå i sängen. Han vill läsa bok och väljer ut en lämplig, men direkt vi börjar läsa börjar han gnälla. Sen läser vi snabbt, eller bara delar av boken och vi går ut ur rummet. Ett hiskeligt oväsen utbryter och han gråter och skriker som en stucken gris då vi stänger dörren bakom oss. Sen tar det ca en halv minut så tar det lika fort slut som det började, så ligger han där och har någå mystiska ljud för sig utan att vara ledsen,ibland en minut, ibland tjugo minuter innan han somnar. Märkligt egentligen att det ska börja gråtas varje kväll sådär plötsligt, och så slutar det lika fort. Trött är han ju nog och sover ända till morgonen för det mesta så inte är det det inte...

    SvaraRadera