tisdag 22 november 2011

Dagens hyss

Vi skulle just börja äta. Jag stod vid diskbänken och hällde av makaroner och Robin stod bredvid mig och höll på med något när vi märkte att Theodor satt med mjölkpaketet i händerna, vågrätt. Gullungen tänkte vara snäll och hälla upp mjölk åt mig (som alltid dricker vatten till maten och även den här gången hade vatten i glaset) men som ni kan tänka er så fick det inte så bra... Ca en halv liter mjölk for ut över bordet och i mitt vattenglas. Tanken var god men att hälla ur en nyöppnad 1½ liters mjölkförpackning när man är ca 1½ år är kanske lite överkurs;) Kunde inte bli så arg på honom i alla fall för han menade ju väl.

Nu håller han på att somna, helt utan gnäll. Jag har börjat lugna ner honom mer innan han läggs i säng nu genom att han får dricka välling när han sitter i min famn i gungstolen och så sjunger jag lite åt honom. Har fungerat bra de två senaste kvällarna i alla fall:) Men idag sov han bara ca en timme på dagen så det är inte så konstigt att han är trött ikväll. Han somnar alltid på samma sida, vänster.

Har era barn en "favoritsida"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar